tisdag 5 juni 2012

Regn regn regn ....

... snart blir jag verkligen deprimerad på riktigt :/
I morron e det nationaldage å då brukar det anordnas en massa skoj, förra året var det kanonväder och en massa folk.
Ganska kul ibland att kunna gå tillbaka å läsa vad man gjorde för 1 år sedan...
Läs om det här:
http://emelistenvall.blogspot.se/2011/06/6-juni-2011.html

Dock så känns det inte så kul inför morrondagen då väderleken visar på +8 grader å REGN !!!!!

Jaja idag har vi först haft en mysmorron, sedan gick vi och lämnade Nova på dagis, just då vi kom dit var dom på G ut för dom skulle till branstationen å hälsa på :) Lyckat, då nova inte riktigt ville fara på dagis.....

Melvin skulle styra vagnen själv !

kastar stenar i alla pölar :D

hoppa e såååååå kul :)

morronmysig nova som har fått lika långt hår som Linda ;)

fika :)
Jag å Melvin gick en liten sväng å hoppade i alla vattnpölar, oj så kul det är ;)

Sen for vi hem för att röja upp lite å fixa med lunch tills Pappa Stefan kom hem, sen la jag isäng Melvin å jag själv passade på att vila, varit seg idag.....

När han vaknade var det dax att hämta storasyster å bege sig till fam sjöström, väl där så åt vi nybakta bullar å så blev det en massa bus, Lite senare kom Martina och Hennes familj på besök, blev fullt hus :)



favoriten var även idag att jaga såpbubblor ;)

superkul !!

Melvin ville köra bil med storgrabbarna ;)

djuren år riktigt kul oxå :)

koncentrerade :D
Just innan 4 så tog vi på oss kläderna för att gå hem, de där ca 200m tog nästan 30 min att ta sig hem på, det skulle hoppas i vattenpölar,tittas på maskar,spanas in fyrhjulingar å spriga runt runt :)



Melvin ville oxå ha ett paraply, så han tog mitt stora ;)

Melvin tvekar lite, fast sen blev det full fart, han ville tom bada i pölarna.....
Då vi kom hem så kom även Stefan så jag började med maten Spagetti och kötfärssås, mumms, sedan så var barnen på så bra humör att dom stängde in sig i Melvins rum å byggde lego, sedan lekte dom tagen och följa John... dom hann även med att springa runt å dansa nakenfisar samt hoppa i mamma och pappas säng ;)



2 väldigt busiga barn ;)

tittuuuuuuuuut :)

Melvin dansar :)

tittut...

visar musklerna sammtidigt som hon gör en ful grimage :D



Nu e det äntligen kväll snart, ser lite på fotboll Sverige-Serbien ... Men kl 21 e det dax för sista avsnittet av desperata hemmafruar....

Börjar känna i kroppen att det blir lite tungt nu, jobbiga sammandragningar och förvärkar å dessutom detta i knäet, dock så märks det stoooor skillnad vid vila och det e ju bra för då vet jag ju att det hjälper :) De få gångerna jag får vila :D
Men nu e det ju bara ca 6 veckor kvar... spännande spännande... fast det blir nog en namnlös bebis då vi inte lyckas vara överrens om nått :D

Nej nu ska jag fortsätta mitt vilande å se lite på tv.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar