måndag 6 augusti 2012

Idag har solen visat ...

... sig från sin bästa sida :)
Klarblå himmel, dock inte så varmt men det gör inget :)
Hade inte ohyran funnits hade det varit perfekt !

Idag har vi varit på 3 års kalas då Alex å Lilly bjöd på tårta :)
Var supertrevligt å träffa lite folk,fika och surra. barnen sprang omkring å hade superkul oxå !
Melvin sov dock bara 15 min påväg dit, men han var faktiskt på bra humör hela tiden:)
Milo sov oxå helatiden men det e väl inge ovanldigt ;)

Då vi kom tillbakak till Sorsele så for vi förbi Novas dagis för att prata lite med dom. Nova träffade fröknar och kompisar å var överlycklig, dock några veckor kvar innan hon ska tillbaka :)
Melvin däremot får nog vänta ett tag, han står på kö och kommunen kommer få det tufft hur dom ska kunna fixa platser till alla.... 4 mån från det att man skickade in ansökan har dom skyldighet att fixa plats... å skulle det bli nått provisoriskt blir jag TOKIG ! Jag betalar skatt till kommunen mina barn ska få ta del å nyttja det mina skattepengar går till, vägrar en barack elller nått provisoriskt nån annanstans utan lekplats eller ej godkända lokaler med blandade åldrar, NEJ jag vill han ska få vara på samma ställe som storasyster. Där han redan nu "känner" den underbara personalen å alla hans komisar går ju där!!
Tur jag inte har nån brådska :) han får vara hemma med mig å Milo sålänge :)
Var visst 12 st i kö.... å bara 2012 så har det fötts mer än 20 barn.... ojojoj dom får det tufft :D
DOm har alltså byggt ett nytt fint dagis, med bra lokaler och superfin uteplats, men dom tänkte inte till innan utan gjorde lokalerna försmå då det nu redan e fullt .... NEj då jag e inte alls lite irriterad.... bara VÄLDIGT MKT irriterad!
jaja tur det inte e mitt problem i slutändan :)



Då vi kom hem så hade Stefan förberett kött för grillning, så vi satte igång å det slutade med en mumsig middag :)

Sedan blev det lite bus å mys innan sängen kallade för de 2 stora barnen.

Milo som sovit nästan hela dagen tvärvaknade å fick sig ett snabb bad innan han somnade igen....

Så det har varit en lugn kväll, hoppas morrondagen bjuder på likafint väder :)

Då vi tog in posten så var det ett "gigantiskt" grönt paket å på stod det " barnen Stenvall" sedan mitt namn å adress.
Hmm, jag funderade " vad har jag köpt nu" men jag hade ju inte köpt nått....
öppnade upp å hittade 3 små paket, å ett fint brev, tårarna var nära.
Tusen tack till Annelie och Jonny från norrköping ( idas "svärföräldrar")
Att nån man inte ens träffat tänker på en, sånt e rörande.
Nov skulle genast ta på sig en av klänningarna :)

milo sov sover sig genom dagarna för att ha party på natten :D

innehållet i de stora gröna mystiska paketet :)

Nova ( i sin nya klänning) och Melvin leker ute medans pappa grillar :)

lite svårt att gräva,,,,

hoppar från "kullen" .. melvin hoppar så fort att han tappar byxorna ;)

lite gungning, tur jag har linda som puttar på Nov, man ska utnyttjaa de som e yngre :D

hjalmar och melvin blev facinerade av kaninen :)

fikadax :)

Melvin gav ett paket till Alex...

å Nova till lily :)

Linda lyckades få mig och milo att fastna på en bild oxå, Milo tyckte inte det var så kul :D

Haha just det enligt Melvin så heter våra barn : Nova=Nånå Melvin = Mulle och Milo = Muulo

2 kommentarer:

  1. Ja hon är ju för gullig Annelie =) Den dagen hon blir mormor/farmor så lär då inte de barnbarnen bli utan kläder ;) Alla har vi en fotomin...även Muulo =)

    SvaraRadera
  2. Men va störande att förskoleplatserna är slut... Nybyggt å allt. Men Sorsele kommun är väl inte direkt känt för att tänka med hjärnan... :(

    SvaraRadera