måndag 18 juni 2012

Måndag ...

.. idag sken solen då vi steg upp, men vid 9 så dominerade molnen å det började blåsa :/ Så det blev inte så skönt..... men då klockan blev 15, så blev himlen klarblå igen... lite less blir man :/

Jaja vi har haft en mysmorron med lite bus å förberedelser, jag har tvättat upp bilbarnstolen och tagit fram å tvättat upp liggdelen tillvagnen. Lite förberedd måste man ju vara :D
Dock så skulle man haft 2 bilar, för som det ser ut nu så far jag å barnen till ske.å veckan innan bf till ske.å.. sedan får stefan semester å då ska han ju ta sig dit oxå :D
Men de lööööööser sig ;)

Melvin var så trött att han somnade väldigt roligt där just innan 11 å sov 45 min, trodde hela dagen skulle vara förstörd, men lyckades få han å somna vis 13 igen, å fik väcka upp han vid 14.

Då begav vi oss till fam sjöström. Dom höll på att packa å fixa men vi lekte å blev bjudna på gofika :)
Vid 16 begav vi oss hemmåt å då träffade vi fam Örnberg som var ute å fixade på gården, barnen hittade en stoooor vattenpöl som var jättekul :D

Sen hem göra middag, städa undan och så var det bara förbereda för sängen. Barnen somnade snabbt å nu har vi bara tagit det lungt. Snart fika å lite fotboll innan sängen :)



Alma,Melivn och Nova "målar" med vatten :)

Åker rutchkana

står på kö :)

gäller att ha tungan rätt i mun ;)

Melvin gick å la sig i soffan efter att jag hade försökt väcka han....

.. för såhär somnade han jag ligger i soffan men Melvin och Nova på mina ben....

kulan,bollen eller vad man nu ska kalla det v 35+4  tycker inte det växer så mkt just nu iaf... men snart smäller det till.. vätska har jag då börjat samla....

barnen älskar att göra grimascher .....

riktigt söta :D

nyvaken å mumsar lite lunch :)

måste bara avsluta med Novas uttalande idag så jag inte glömmer bort det :)
Nova: Mamma idag har jag sååå mkt att göra, jag ska snart bli storasyster igen å innan dess måste jag fixa så mkt !
Jag: Vad måste du fixa då?
Nova: Hmm tror jag börjar med skafferiet, det är lite smutsigt !
Sen måste jag sortera mina böcker, ta hand om lillebror och tvätta mig runt munnen :)

Ja det är ju tur att lilla fröken sötnöt ser vad som behövs göras här hemma innan bebis anländer ;)

2 kommentarer:

  1. Hade det bara varit att han skulle komma för han fick semester kunde han ju ta bussen....men nu tror jag nog han får komma pga att det är en bäbis som vill ut o då vore det ju bäst med bil =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaa vi får väl se ;) går väl över 2 veckor bara för att ;D men det löser sig på nått sätt :)

      Radera