fredag 20 april 2012

Torsdag ... Fredag ...

.. HELG !

I torsdags så lämnade vi först nova på dagis, sen for jag å Melvin vidare på babysång. Mkt trevligt, lite sång å dans innan vi fikade :)

När vi kom hem så däckade melvin i vagnen å jag gick iväg till Dagis för att ha "efterinskolningssamtal" eller "utvecklingssamtal" :)
Var lite nervös .. hallå det är nån annan som ska "bedömma" och "tycka till" om ens lilla bebis.. Men det var bara positivt, hon e så duktig mig stora lilla tjej :)

Sen fick jag se henne in action ett tag innan vi begav oss hemmåt, packa badkläder, äta middag å sen blev det veckans höjdpunkt, badhuset ! Oj vad våra barn älskar det !!

Sedan var det soffläge med Hockey som gällde, tyvärr så förlorade SAIK å blev åter igen 2:a... kan man inte göra mål kan man inte vinna matcher heller ...

Fredag

Idag har vi varit å ätit lunch på hotellet det var så god mat så vi hakade på Jennie å hennes grabbar dit. Stefan for dit med hela sitt jobb. Barnen skötte sig hur bra som hellst, satt stilla på sina stolar medans jag fick hämta mat åt mig själv och dom. Dessutom så åt dom som hästar :)

Då vi kom hem så var det sömn för Melvin medans jag å Nova övade lite bokstäver å sjöng lite. Sen var det städning.

Då Stefan kom hem så bar det av till affären för att helghandla lite..
Sen hem å laga middag, Stefan å barnen åt blodpuddig å det var en riktig höjdare för de små, dom åt och åt och åt... Nova: ååå pappa det luktar så gott :)
( vilket jag ite håller med om)

Sen så blev det kvällsbus innan det var dags för sängen..

Nu har vi sett en film å jag e trött så det blir snart sängen. Tror dessutom at min kropp försöker säga att jag ska ta det lite lugnare, sammandragningar såfort jag rört mig idag samt väldigt ont i ryggen.. men hur lätt e det å ta det lungt med 2 små "monster"??


busiga melvin leker tittut :)

titta där mamma ....

sötaste lilla parvel mums !

soffmys då man kommit hem från dagis å e helt slutkörd...

Nova leker med duplo, fast jag har insett att vi har förlite.. det räcker inte så att båda barnen kan bygga hus :D

v 27+0 gigantisk

Jag å Melvin gör pussmin

myyyyyys :)

v 27+0 å det växer på i en väldans fart...

nån som blev trött av att göra miner i spegeln :)

Nova lär melvin hur man står på händer i trappen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar