måndag 16 april 2012

5 sopsäckar ...

.. med skräp har vi kört iväg med idag, känns otroligt skön att slippa en massa skrot :)

Annars så har jag å barnen varit ute i solen på förmiddan, vi lekte med stenar,hoppade i snön,solade och Melvin fick för sig att han skulle dra ut det mesta från garaget ut på gården.. oj vad han kämpade ;)

Sen efter lunchen så sov melvin i 50 min han vägrade somna om.. men men .. vi satte igång att storstäåda och barnen var superduktiga ! Dels så lekte dom inne på sina rum, eller så hjälpte dom mig å inte bara stjälpte :D blev storrensning och avslutade med skurning och dammtorkning :) tom kryddhyllan fick sig en omgång haha

När klockan närmade sig 3 så gick vi ut igen för att njuta lite av sol, dessutom så städade vi till lite i garaget oxå...

Efter middan så tog Stefan ut barnen på en prommenad så jag fick städa undan maten samt sätta mig ner i några sekunder, vilket behövdes kan jag säga ! När dom kom in hade jag lovat Nova att hon skulle få Äppelpaj som blev över sedan igår, hon säger "Äpplen tårta" :D

Sen var det bara att stoppa barnen i säng å sig själv i ett varmt bad, nu sitter jag å slötittar på tv, Stefan har redan gått å lagt sig å jag ska nog följa efter han.. man ska passa på då man är trött :D

I morron e en ny dag, Nova på dagis, jag å Melvin får se vad vi hittar på?

Just ja måste komme ihåg att boka klipptid.... minnet e bra med kort !

Melvin skottar grus :)

Nova fyller hinken :)

Melvin tog ut sparken å sen sopade han lite snö :D

Så här stark e Nova :D

coolingen Melvin ;)

Ville åka vagn....

Nova skulle göra kullerbyttor i gruset :D

Hoppa då lillebror :)

Melvin fegar lite å tar det säkra före det osäkra :D

bygger en snöhög av grus? ( Novas uttryck)

snälla barn som sysselsätter sig själv :) Melvin läser å Nova bygger....

Melvin försöker bädda ner sig i Novas täcke....

Har man bara sovit 50 min på heladagen så e man så trött att man inte orkar sitta upp å leka :D

2 kommentarer:

  1. dom är då för goa =) Ser att det blev den grå jackan idag ;) Puss

    SvaraRadera
  2. ja idag har dom varit extra goa ;)
    haha ja hon ville ha den "bruna" = gråa jackan idag :D
    Men du kommenterade inte melvins ;)

    SvaraRadera