onsdag 7 mars 2012

barnen pratar å pratar å .....

.. pratar. Inte ofta det är en tyst stund här hemma nuförtiden :)

Melvin som e lite segstartad har fått ett lite bättre ordförråd, han försöker verkligen. Orden han utveckar just nu är "Booll= Boll, MOMO= Mormor, Ban=Banan, tatak=tack, äppl=äpple, BIIIIIIIl = bil

Sen så kommer det en massa andra ord som man inte riktigt förstår heller ;)

Nova hon däremot pratar konstant, frågade idag på dagis om hon var likadan där och det var hon :)
Häromdagen så sa hon:
Nova: mamma jag vill inte fara på dagis
Jag: jasså varför inte?
Nova: tänk om bebisen kommer då jag är borta?
Jag: Nej den kommer inte än i sommar då snön e borta då kommer den:)
Nova: ja det e klart, jag tror lix inte den kan komma ut ur hålet du har på magen.

Idag berättade hennes fröknar för mig att alla barnen på dagis springer omkring med bollar under tröjan å säger att dom har stora magar å väntar bebis :)
Hon verkar tänka väldigt mkt den där sötisen !

Idag har det inte hänt så mkt annat vi har lagat mat å städat till lite samt pysslat å spelat innebandy :) Var fint väder ute men blåsten gjorde så man ville hålla sig inne !

Nu blir det lite tv innan sängen kallar.... blev ju väckt av Nova kl 6,30 i morse då hon kommer in till mig å säger:
Nova: Mamma nu e det morron, vaaaakna, har du sovit gott?

kom igen nu farsan så ska jag spöa dig ;)

du har inte en chans ;)

nu e den min då gör jag måååååååål

oj nära en tunnel men jag fintade dig ;)

det där är fusk.... hög klubba !

gosisar, som båda ville ligga på skötbordet :)

pysslar med lite "puffar"

koncentrerade
.

2 kommentarer:

  1. Åh nu längtar jag så att få komma till er o mysa=) Troligen blir det väl 19 mars o den veckan som jag kommer om vi får lägenheten i slutet på mars =)

    SvaraRadera
  2. Ja det e bara du kommer :) då kan vi ju se om du ryms i lastbilen eller om du behöver 2 små stolar ;)

    SvaraRadera