måndag 13 februari 2012

Så får man en trotsig 3åring att ....

.... äta bönorna i chiliconcarne.
Man säger åt henne att om man äter dom så kan man vinna prutt tävligen. Ojoj vad hon åt ;)

I helgen har det varit full rulle, vi har firat Stefans Morfar Hans-Erik som fyllde 75 år. Det var en massa mat/smörgåstårta/fika/prat och Nova fick busa en massa med Olivia :)
Sedan har det även varit "midvintercupen" på fredagkväll spelade Stefans lag Yoggi och då jag ville vara å kika så lejde vi Stefans kusiner Julia och Olivia att sitta barnvakt .... Nova var tvungen att hålla sig vaken till efter kl 21 bara för att ;)

På lördagmorron var det mitt lag som spelade kl 9 var första matchen...
Å eftersom jag spelade i det bästa laget så spelade vi även finalen vid 16 så det var en låååååååång dag. SEGRARE GLOCKA !Som tur var så tog Ingemar och "farmor" hand om barnen :)

Behöver jag säga att jag visst har en MASSA träningsvärk i kroppen... huvva... att vara gravid och otränad å då spela innebandy för förstagången på väldigt lääääääänge kunde inte slutat på ett annat sätt :D

Söndagen var en slappardag med lite skidor och bus :)

syskonmys under vardagsrumsmattan ;)

Nova gör iodning för att ha samling med lillebror :)

Nova låg baom skohyllan i 40 min för att gömma sig för Pappa,Farmor,Ingemar och Olivia..

Melvin var inte lika uthållig ;)

Stefan tunnlar Melvin

oj så kul :)

Olivia kom och hämtade oss :)

Nyvaken melvin myser hos pappas moster Anna :)

Pippiperuken som Nova fick av Olivia :)

Åsa med kameran i högsta hugg som alltid ;)

Fint kort på mina 2 goingar :)

Stefans lag

Såhär hade Nova somnad då vi kom hem på fredag kväll :)

Lördag så var melvin och Wilmer och lirade lite :)

dutig blivande stjärnor ;)

spännande å se vad som händer ;)

Farmor klippte ju pappa och då ville ju Nova oxå, hon var så duktig å satt stilla hela tiden :)

snygging::)

Avslutade helgen med dessa läckerheter.... mumsigt !



Idag har jag varit hos BM å fick höra hjärtljuden igen.. underbart <3
Doc lite högre BT men järnvärde var då bra iaf :)
Vikten går fortfarande neråt.. hoppas det stannar av nu så bebis får allt den behöver :)
undertiden var barnen hos faster Åsa, när jag var färdig hämtade jag Melvin så han fick fara hem å sova... Nova stannade och lekte tills jag hämtade Stefan efter jobbet :)

Nu ska vi varvaner lite till pippi innan barnen ska hoppa i säng, har varit dåligt med sömn för dom i helgen så dom har endel att ta igen .....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar