torsdag 23 juni 2011

Varmt + sol då mår ....

.. jag som bäst !
har varit en sån där härlig mysig dag idag...
barnen sov ända till 6,30 så har kännt mig utvilad hela dagen!

Jag och Nova var ute och hoppade studsmatta, samt gömmde oss i kojan ( en stor björk på gården) medans melvin sov, sen in och fixa lunch.
När barnen var mätta och belåtna så gav vi oss ut på en prommenad.
Vi gick på macken och köpte glass som vi mumsade i oss samtidigt som vi kollade in alla bilar som körde förbi :)

Melvin redo att gå iväg

Nova ville ha med sig bollen.. det var tydligen viktigt !
Mumsar på glass

Melvin fick lite bnan oxå
:)

Sen somnade barnen så jag for på "pias" för att kolla in lite kläder, var riktigt mkt folk där och fanns en massa fint.

Sen begav vi oss hemmåt, väl hemma så tyckte jag att det vore en bra ide att klippa gräsmattan.. sagt och gjort fast hann inte med hela innan stefan kom hem å tog över. Men mer än halva iaf :)

Sen var det bara att gå in och börja laga mat. Då melvin var superhungrig och jag ville få igång maten på spisen så fick Storasyster mata. Hon var SUPER duktig ! Melvin tyckte oxå det var kul :) Hon är så duktig Nova, då Melvin skriker går hon dit och försöker förklara för han att mamma har mkt att göra och kommer snart :)

Nova matar lillebror

Även hon själv smakade lite ;)


När maten hade svalts ner så platsade jag stefan och barnen i badrummet så jag fick städa. Dammsuga+ skura och plocka undan efter middan.

Sen var det bara å natta barn, hade lovat Nova hon skulle få måla naglarna å bli lite midsommar fin :)

Novas söta händer

Även de pyttepytte små tånaglarna fick sig lite färg :)


Var även tvungen att fara och handla....

och nu har jag just spelat kort med Daniel och Stefan.. självklart vann jag.... vissst?

Nu ska jag se om jag orkar ta mig till duschen skulle verkligen behöva men såååå jobbigt att stiga ur soffan:D

1 kommentar:

  1. Nu längtar jag snart ihjäl mig efter små älsklingarna ! Dessa små händer o fötter känns det som jag målade för si sådär 24 år sedan ;)

    SvaraRadera