tisdag 28 juni 2011

Nova stor tjej !

När hon inte får ha tutten så suger hon på stortån ist... fräsch??.. nej !



.. det är nått som Nova försöker intala sig själv varje dag :)
Låter ganska kul, fast när man är ca 2 år är man väl stor ? ... eller?

Idag har det inte hänt så mkt... varit varmt ute fast solen har gömmt sig bakom molnen som vanligt. Sen har knotten kommit på rikitgt och det är INTE kul !
Jag smörjde in båda barnen innan vi gick ut, Nova fick nått bett på benet men annar fick hon inget. Melvin däremot... hemsheter hur han ser ut.

På höger sida

på vänster sida...
Sen fick han ett mitt på ögat oxå stackare.... å det bara rinner blod :/

Eftersom att det inte var nått "bada i poolen" väder så gick vi en prommenad ist för att köpa lite glass. Påvägen träffade vi Lena och Albin så vi gick en liten extra sväng innan vi stannade till hos dom för att gunga lite :)

Melvin tar fel väg upp för rutchkanan :)

Nova hittade en sandlåda :)

Söta lilla Albin :)
Sen så begav vi oss hemmåt så att barnen skulle få sova :)
Det gick fort hann gå några meter inan dom snarkade så skönt :)

Mina barn kan verkligen göra olika ansiktsuttryck :D

hmm melvin ville visst inte ha en puss av Nova :D

ikväll har vi packat lite inför i helgen. sen kom Stefan på att han skulle fara på bilbingo. Så simon hämtade upp han 18:15 mig lämnade han med 2 trötta och skitiga barn.
Stoppade dom i duschen, sen blev det gröt. melvin var så trött att han somnade redan 18:45. Sen när klockan var 19:00 så sa Nova: Godnatt mamma... inte bädda om mig. kan själv stor flicka :)
Så nu sitter hon i sängen å "ritar" på sitt magnetblock :)


Tur att dom var så snälla mot mig då jag var ensam!!

Jag ska väl se om det är nått på tv :)
Hoppas på knottritt å strålande sol i morron ;) ( ser just vädret, ser ju lovande ut.. men hallå vi bor i sorsele :D)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar