måndag 27 juni 2011

Är du nervös?

.. Den frågan fick jag av min mamma idag, jo visst är jag lite nervös.
Snart ska jag "lämna bort" mina 2 älskade juveler + dessutom flyga !
Visst jag VET att dom kommer ha det superbra hos mormor/morfar. Nova ska ju få fara å se på "manboy" med Liam dessutom ska hon ju få sova med moffa :)
men ändå, det känns konstigt att nån ska ta hand om mina små... det är ju jag som brukar vara där för dom när dom är ledsna, när dom är glada, blir arga. Å när dom sover dåligt på natten så är det jag som får sömnbrist... ska nån annan behöva få det ?
jaja det kommer bli super....
Sen den där flygresan ska vi inte tala om... har drömmt så många mardrömmar.. men det kommer bli bra :)

Nu till nått annat. Igår hände det inte mkt här, vi var ut och handlde annars mös vi bara inomhus :)
Melvin leker med sin favoritboll :)

Pappa/dottermys

Melvin på sin favoritplats.. där maten finns ;)

Nova leker tittut :)
my man ;) <3

Idag så var det klarblå himmel då vi vaknade som vanligt :) När Melvin skulle sova så gick jag och Nova ut å passade på att njuta av solen :) Man vet ju aldrig då den försvinner?

Nova sövde dockan sammtidigt, myggnät är viktigt att ha :)

Sen hjälpte hon mamma att vattna blommorna....

.. och gruset....

min duktiga tjej :)

Sen kom detta in å det blev mulet där vid 10..... typiskt....

Dockan vaknade och fick mat :)
Melvin vaknade i sammband med då det blev Mulet, så då passade vi på att gå in och göra lite lunch tills Stefan komme hem.

Nyvaken cooling :)
När vi hade ätit färdigt å stökat undan så blev himlen såhär fin vid 12...

KLARBLÅTT :)
Självklart gick vi ut igen :)

Nova blev sur på betong "vasen" å försökte flytta på den... lycka till ;)

Melvin kastar Stenar på storasyster.....

Busungar :)

Hur många barn får jag när jag blir stor?... Melvin stoppade dom mest i munnen :)

Melvin ser nästan ut som en "ordningsvakt :D

Sen kollade han så att däcket satt fast ordentligt på vagnen :)
Vi hann även med att vara på banken å växla, samt handla lite. Barnen somnade i bilen påväg hem så jag fick mig en liten lugn stund :) Melvin flyttade jag över till vagnen å Nova fick sova i bilen som jag parkerade i skuggan öppnade alla fönster å slängde ett myggnät över henne ;)

När dom vaknade hade jag ju lovat att dom skulle få bada i polen, sagt å gjort 1 ½ timma tillbringade dom i den med lite paus för studsmatta,bilkörning,rutchkana mm..... Melvin klättrar nu upp själv men vågar inte riktigt åka ner ;)

När klockan var 16 så gick vi in för att börja förbereda middan .... Stefan skule jobba över så det blev en seeen midda....

Nova på sitt dagliga träningspass :)

Man kan nog inte vara gladare än såhär 1
Som jag sa det har varit en UNDERBAR dag :) barnen har varit på så bra humör heeeela dagen !
Dessutom har jag fått bekräftat att det finns helt underbara människor trotts att man är främlingar :) Fler sånna borde det finnas !! tack CS !!

Nu har barnen somnat, var lite segt från båda håll och jag är inte riktigt van att det tar 10 min för Melvin att somna.. högst 1 min innan han sover då man lagt ner han. men men....

Nova äger sängen :)
Opps blev visst ett långt inlägg med en massa bilder... hoppas ni gillar det :)

2 kommentarer:

  1. Självklart gillar vi det =) Mys hela dagen ...gillar bilden när hon söver dockan. Precis samma stil som sin mor ha ha Sen kommer det gå jättebra för barnen vara hos oss...fast nog kommer dom bli bortskämda ;) Du har ju flygit förr o klarat det galant !

    SvaraRadera
  2. Haha hon lär sig ju från den bästa ;)
    Jo att dom ska var hos er är jag inte nervös för.. men hallå jag då :D
    Jo men det är alltid lite läskigt just då man ska starta å så... men det kommer nog gå bra :)

    SvaraRadera