lördag 4 juni 2011

IKEA ....

... ja då hade man varit där och blivit några kr fattigare, men mkt saker rikare ;)
Kl 9 i morse bar det av å vi var hemma vid 15,30 så det blev en heldag :)
Var inte ens så mkt folk som jag trodde där heller....
Båda barnen skötte sig superbra, Nova skulle ha blöja på sig idag för att det skulle vara så långt till toan å vi skulle ju sitta 1½ timma i bilen. På morronen vid 8 gick hon på toa sen tog vi på henne blöjan...
Vid 12,30 säger hon
Nova: mamma nåa kissa
Mamma: Lilla gumman, det är så långt till toan så idag får du kissa i blöjan :)
Nova: nej inte kissa trosorna
Mamma: Nej men du har ju blöja på dig idag så det går bra...
Det går ytterligare 15 min sen säger hon
Nova: mamma nåa ont i magen, nåa kissa
Mamma: har du kissar nu ?
nova: nej
Mamma: då springer vi till toaletten
Så jag tar henne under armen å vi börjar gå mot toaletterna, då vi befinner oss ca 5 min från dom och när vi väl kommer fram så var det kö så antar jag att hon kissar i blöjan.
direkt jag sätter henne på toan så säger hon....
NOVA: ojoj skööööönt!

Gissa om jag var en stolt mamma :)
Nöjda och tröttta satte vi oss i bilenpåväg hem
melvin somnade på parkeringer och Nova när vi kört ca 100m. Även jag å Stefan sov en snutt :)

annars så har vi haft det trevligt i Luleå, Vi har shoppat,ätit och så har vi köpt en ny kamera :) 
Här kommer lite bilder från Helgen :)

Nova busar ute i fina vädret :)

kryper i tunneln som mamma "fynda"

melvin tyckte oxå om den...

Lillebror blir instängd medans Storasyster får vara ute :)

Busar

Nova busar med pappa

Lite utemys innan det var dax för sängen

melvin kom oxå ut :)

Lekerr tittut i bilen påväg till Ikea

redo att shoppa loss :)

Fika i bilen innan hemfärd..

Tog inte långtid så sov båda bustrollen :)
mkt fint :)
Idag har det visst blåst tromber i västerbotten/norrbotten, träd har fallit å saker flugit omkring. Taack å lov så missade vi all Action... Då hade vi ju fullt upp med att shoppa ;)
men jag hoppas bara att inget flugit in i vårt hus, och att leksaker + stusmatta står kvar !

Nu blir det att sova, känns att man varit vaken sedan 4,30... i morron får jag sovmorron :)

1 kommentar:

  1. Studsmattan har fått ett nytt hem på Betesvägen 5 ;)

    SvaraRadera