söndag 30 januari 2011

Nova är ju i den härliga åldern då hon börjar prata å ha roliga saker för sig. Här kommer några roliga "hyss"
 
Igår då vi var i lsl så satt vi på läktarn å åt korv, Nova fick smaka en bit av S. Hon stoppade den i munnen men spottade snabbt ut den igen. Höll den i handen kollade sig omkring sen så kastade hon den snabbt under bänken framför oss....
Vi hade varit å handlat saker vi skulle ha till middan, När vi håller på å packar upp så ger Stefan en grädde till Nova och säger : Gå och ge den till mamma.
Nova springer iväg.
Senare då jag står å lagar mat frågar jag Stefan vart grädden är?
Han svarar att han gav den till Nova och att hon skulle ge den till mig.
Ja happ vart hade hon nu lagt den ?
vi letade och Stefan gick in i hennes rum.
Där stod den i hennes KYLSKÅP. 
 
hennes nya favorit uttryck är : "smaka pyttepytte" och å visar hon med fingrarna. Då hon vill ha eller smaka nått :)
 
här pratar hon lugnande med Melvin då han vaknar.
 
Nu måste jag göra mig i ordning, ska och hälska på fam I .

1 kommentar:

  1. Hon är ju i en sån mysig ålder nu då man börjar kunna ha en konversation med henne =) Längtar till tisdag !

    SvaraRadera