torsdag 21 mars 2013

Inte Konstigt att barnen ....

.. däckade i säng redan då dom la huvudet på kudden ikväll ;)

Daen började vid 5 i morse, Stefan tog alla barnen så jag fick sova nån timma till.
Vid sju när S for på jobbet så åt vi andra frukost. Vi han även med å spla lite fotboll och hockey här hemma. Melvin heter numera Zlatan enligt han själv ;)
Sedan vid 9 så gick vi iväg mot dagis.

Jag gick hem å röjde upp lite här hemma för vid 11 så skulle jag å Milo till Linda och Emmy på lunch. Där träffade vi även Jennie o Alexander
å Sara o Tyra tittade förbi oxå.

Vid 13 så klädde vi på oss för å vara å hejja på dom som skulle åka "lilla" Vasaloppet.
Fullt med barn/föräldrar/mor-far föräldrar syskon/frökar ja massor med folk var där :)

Nova och melvin var så duktiga och åkte hela vägen runt, 2:a gången i vinter dom står på ett par skidor så jag tycker det var mkt bra gjort !
Så kull å se alla barnen kämpa sig runt :)

Det blev även lite fika efter målgång sedan var det många barn som stannade kvar en stund för å leka.

När vi skulle bege oss hemmåt tyckte Linda vi skulle följa med dom hem så Hjalmar skulle hålla sig vaken hela dagen mednas hon lagade mat å packade för deras Helgtripp.
Barnen var snabba på att tacka JAAA :)

Sagt å gjort, det busades, hoppades å så blev vi bjudna på middag !
Spagetti/köttfärssås till barnen Jag å Linda åt tacopaj "mumsigt "
Milo han sov från 13-16 så han missade nästan allt party :D

Vid 17,30 var det 2 extremt trötta barn som jag bäddade ner i vagnen...
Inte konstigt, efter att ha varit innomhus så länge å så få komma ut å göra en massa skoj.... känner själv hur trött jag är speciellt då även gårdagen bjöd på an massa trevligheter som cafeebesök å simning :)

Nu blir det snart soffan å säsongsstart för REvenge.... längtar !!
Sedan får vi se hur vi alla känner oss i morron... om det blir en lugn dag för att återhämta oss lite ;)

Måste bara berätta vilken kommentar jagfick av Nova igår
När vi kom hem från dagis.
Hon hade träffat Linda då hon hmtade hjalmar lite tidigare...
Nova: Mamma vars är kakorna du tagit hem åt oss?
jag: va ?
Nova: Ja linda sa att ni varit på folketshus å ätit massa kakor vart är dom?

Sanningen var den att linda hade sagt att vi var på Caffeet å åt GOTT ;)
= Lunch för oss å Kakor för Nova :D

 
Fika på betesvägen

Nova låter dockan hoppa å snurra mndans Linda lagar mat ;)

Kojbygge i Tisdags då jag höll barnen hemma en extra dag

Milo och emmy verkar prata om nått intressant ;)

Fika efter målgången

Linda hjälper Melvin, inte så lätt alla gånger ;)

Målgång

Melvin hämtade hjälmar så vi skulle spela fotbolls/hockey. Här e det Melvin som ligger ner å filmar medans linda fintar å Nova står i mål ;)

oj så bra det går :)

REDO !!

Grabbarna leker 

Det var ett störtlopp till målgången ...

Milo har vaknat å får vara med å leka :)

Onsdagen på cafeet, Milo var glad att få komma ut å se nå andra människor än mamma :D


Milo siktar in sig på "ägget" som ligger inder gåstolen där Emmy sitter

Nova redo

Deras Miner säger allt ;)

Jennie å linda <3

dagens jag

Milo och Elsa gillar att pussas.... det ska börjas i tid ;)

Sist men inte minst så vill jag TACKA  Chris ( inte för att hon läser min blogg  men så alla ni andra vet)
Hon har hjälpt mig att köpa saker som jag aldrig skulle fått tag i till de priset annars, å det e inte första gången !!
Tänk att nån man knappt känner tar sig tid å hjälpa nån så mkt ! !!
Detta trots att hon har fullt upp med sitt eget !! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar