torsdag 13 december 2012

Lucia 2012


.. är ju så mysigt :)

Har varit en toppendag idag som startade 6,30 av att Milo vanade efter att som vanligt sovit sedan 19,30.
Då vi vinkat a pappa stefan som for vid 7 så gick vi upp för att koka gröt :)
Barnen mumsade i sig frukost innan vi tog på oss kläder å begav oss till dagis .
Kl 9 lämnade jag 2 små tomteklädda barn.
Jag gick då hem och skottade, plogkanten som blivit var inte å leka med höll på i 40 min å fick upp värmen rejält, jag tycker faktiskt det e kul att skotta snö :)
Sedan passade jag på att röja undan lite innan medans Milo sov.

Vid 11 kom Steftan hem på lunch å duktig fru som jag e hade jag förberett maten åt ha hihi
strax efteråt kom fanny som hade med sig en sovande Elsa... Sedan Kom jennie och "lillebror"

Vi surrade och hade riktigt trevligt innan vi vid 13,30 skulle göra oss iordning för att fara på lucialussande på dagis.

Mötte även upp Stefan å det var 2 lyckliga barn som såg sina föräldrar komma.

VAr en massa tomtar,lucior,tärnor,pepparkakor som sprang omkring.

Sedan samlade dom ihop sig å det var nog det sötaste luciatåget jag sett. Å duktiga var dom :)
Lyckades fånga det på film, riktigt kul att ha kvar :)

Vi blev kvar där för å fika och mingla lite men vid 15 så började vi klä oss å gå hem....

Vid 16 kom stefan hem å jag började med maten som intogs med god aptit.

Sen blev jag å Stefan bjudna på Cafe, riktigt trevligt å gott fika var det med ;)

Efter en sån här dag e man helt slut så kommer snart att däcka i soffan.... barnen somnade alla innan 19,30 skööööönt !!

I morron blir det ännu mera Julmys då det blir lunch och lite pepparkakspyssel .... njuuuter ;)

Här kommer lite lyckade och misslyckade bilder från dagen....



glaskit

fundersam

hmmm

du e så rolig mamma ;)

sluta pussas det e piiiinasamt ;D

Besök av en snart 4 veckors tomtenisse :)

Melvin poserar efter luciatåget bredvid granen på dagis :)

Nova lekar med kameran å fångar mamma och sina 2 småbröder som håller varran i handen medans dom tittar på tv ;)

ett av de bättre resultten på alla 3 ...

oj

e du färdig snart mamma??

nja roligare saker har vi ju gjort...

Ja nova log då å tittade in i kameran iaf ;)

suck

Med en skumtomte så sitter man då stilla iaf.... men det var här Milo upptäckte Novas fot....

spännande!!

får jag ta mig en smakbit?

underbar bild på 2 glada syskon :)

dukar iordning för cafe :)



Även milo fick vara med å smaka kaka ;)

Bullarna Nova hade bakat

Milo betalar kakan han åt

även dockan måste få sig lite fika

Nova fångar sina föräldrar på bild


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar