torsdag 5 juli 2012

Det blir inte alltid som man tänkt sig....

.. i tisdags så steg jag å barnen upp som vanligt, klädde på oss å fikade frukost. Sedan gick vi och lämnade Nova på dagis. Det var hennes sista vecka innan hon skulle få "sommarlov" :)
Jag å Melvin for till barnmorskan.....
Väl där så hade jag ett bt på 160/110 både manuellt och med maskin. Dessutom spår av äggvita och så har jag sdamlat på mig mkt vätska...
Så Bm ringde till ske.å å dom ville genast träffa mig !
Då vi har en bit att köra och packa så fick jag tid dagen efter kl 9.

Var bara att fara hem å försöka få tag i Stefan så vi kunde göra oss iordning för att släpa med hela familjen....
Det enda jag hann tänka var. NEJ inte just denna veckan... typiskt !!!

Men men vi packade å städade till lite innan vi vid 13 satte oss i bilen för att hämta upp Nova. Resan gick bra barnen sov, väl fframme i schtaaan så sken solen så det var ju en liten tröst iaf ;)
Barnen var då på superbra humör även fastän dom undrade vart mortmor och morfar var ( dom e nere å hälsar på lillasyster i norrköping)
Vi busade på och hade trevligt :)

På onsdagmorron så for jag å hämtade Sandra+ Liam som skulle ta hand om barnen medans vi for till läkarn.

Väl där så fick vi se bebis, å veta att H*n väger va 3000g å att den lill* mådde bra. Mitt Bt var fortfarande för högt men inget spår av äggvita iaf :)
Blev rekomenderad vila....

Nu kommer den jobbiga biten, för att jag ska kunna vila och slappna av helt så lämnade min lilla familj kvar mig här i stan. Så Stefan körde hem ensam med dom... riktigt jobbigt. Å i detta tillstånd där man befinner sig nu vil man ju inget annat än å ha dom nära...... men jag vet ju att vila e det jag verkligen behöver, men ändå tungt !

Är nog väldigt bra för barnen å Stefan att dom får lite ensamtid, så får Stefan se vad det innebär att ha fullt ansvar för de små, det är inte alltid enkelt.....

Jag har det bra här, är ju sambo med Samuel och Britta samt Joey, kul att äta lite annan mat å mysigt att få umgås lite extra med dom:)

Men saknar ändå min mamma och pappa, fast på Söndag e dom hemma. Sen så får vi helt enkelt se vad som händer.... om bebis vill titta ut snart eller om Barnen å Stefan kommer tillbaka först nästa vecka... det är lite jobbigt att inte veta, men får väl försöka passa på att njuta iaf :)

Lite shopping på stan, god mat, trevligt sällskap, mys ute på "utlandsbalkongen" i solen å framförallt vila med god sömn, lär ju behövas inför vad som komma skall!

Där hemma verkar Stefan ligga i å sätta sin syster å sina vänner i arbete, dom har målat gungställningen å fixat ihop en sandlåda. Jag ska nog fara iväg oftare å lämna barnen hemma, verkar som om att saker blir gjorda då haha


lillebror grillmästaren :)

joey och hussemys

brittas lilla apotek :)

njuter i solen :)

Sandra och hennes "svärmor"

sitter å väntar på maten på Monaco

Busiga kusiner :)

Träffade även Lina och Molly en snabbis på Nordanålekparken :) Här e det Molly och melvin som gungar :)

Lite kvällsfika ute i solen :)

springer av sig lite innan läggdax :)

spatserar på stan

tuffingen Nova !

Nova vinkar till morbror Samuel som står på balkongen
en liten tjuvtitt, på gungställning och sandlåda. Dock inte färdig då den ska målas å det ska dit  sittbänkar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar