tisdag 22 maj 2012

Sol sol sol

.. behöver jag säga att jag älskar sol??
Idag har det varit riktigt varmt å klarblå himmel, å eftersom att min käre make ( å jag lyssnar alltid på han) förbjöd mig att tvätta fönster eller kratta så fick jag sitta å njuta i solen ist ;)
Undra om han tror fönstrena torkar sig själv eller om han tänkt göra det??

Annars så har jag varit hos BM idag, allt såg bra ut :)
Hb hade stigit till 110, men som jag kämpat !
Bt 125/85
-2kg
magen hade vuxit som den ska
Var bara detta med knäet hon blev lite bekymra över, då jag inte ramlat eller slagit mig så skulle hon skicka mig vidare till sjukgymnasten ( när det nu blir, sjukan brukar inte vara snabba) Överansträngning? reumatiskt?

Då jag kom hem så satt Åsa ute och Solade medans Melvin sov, så gjorde henne sällskap, hämtade sedan hem Nova å dom spexade på ute bland rutchkanan,gunghästen, fotbollsmålet å alla traktoer :)

När hon for hem drog vi iväg å inhandlade solskydd
När vi kom hem så var Evelina och hennes 2 barn påväg hem från dagis så dom stannade å lekte en stund, medans Jag å Evve fick prata lite, supertrevligt !

Då vi kom in var det ugnspannkaka som stod på menyn ( stefan har beställt det typ varje dag i veckan i några veckor nu så äntligen gjorde jag det)
Efter middan var alla helt däckade så det blev soffmys tills barnen skulle isäng tröttare än tröttast !


Även vi föräldrar e däckade, jag av mkt sol å lek å stefan av hårt arbete... så blir lite tv nu sen sova, å hoppas vädret vill vara fint i morron oxå :)
Melvin började dagen med fleece och mössa då han skottade snö i "kärran"

MEn då man spelar fotboll å gör en massa "måååål" blir man varm å jackan åkte av å solhatten fram ist :)

våran fin fina altan... eller.... snart blir det å snicka ihop den igen :)

Nova busar med Åsa

Såär såg det ut efter 1½ timma i solen :D

liten tjurig tjej

bus i rutchkanan

efter man gjort mål måste man hämta bollen ;)

superkul !

Helt däckad efter en tuff dag !

Nu blev jag sugen på glass oxå..... typiskt....

Jaja dricka lite vatten å se på Desperata hemmafruar ist !

2 kommentarer:

  1. Putsa fönstren kan jag göra till helgen, kommer att gå som en dans!!:)

    SvaraRadera
  2. Bra avslutning på en bra dag att läsa din blogg =) Alltid kul att veta vad ni sysslar med där i skogen. Bra av Stefan att avråda dig från fönstertvätt, klokt av dig att lyssna (händer ju inte alltid) Snällt av Maria att fixa fönstren så blir det gjort ändå! Alla nöjda alla glada =) Puss

    SvaraRadera