onsdag 16 maj 2012

Även idag...

.. sken solen :)
Då jag och Melvin lämnat Nova på dagis så satte vi oss ute på gården å lekte med gruset. Sedan hittade Melvin Novas galonvantar, å efter att ha sett pölen som dagis hade i sandlådan tänkte jag att det var bäst att gå dit med dom.
Sagt å gjort, när vi kom dit så skulle dom just gå ut. Tror ni jag fick hem Melvin?
Nej, så vi stannade kvar ca 1 timma innan det var dax att gå hem å fixa middan... Melvin trivdes som fisken i vattnet, å Nova visade mamma och lillebror en massa saker man kunde leka med :)
Var kul att få se henne in action, fick ju som aldrig vara med under inskolningen :D

Melvin bjuder apan på lite festis ;)
När vi ätit lunch å Melvin sovit så var det dax att ännu engång gå till dagis för att hämta Nova. Sen begav jag mig med båda barnen för att handla lite, det är alltid lika spännande :D
Oftast e dom snälla ;)

Sen var det bara hem å förbereda för middan, vi skulle ju grilla, då ska det hackas,marineras,fixas,blandas å allt möjligt. Men det är det värt i slutändan :D

barnen ute och grillar med pappa, här visar dom vilket fönster som  hör till deras rum :)


Direkt efter maten så hjälptes hela familjen åt att röjja upp, sen blev det bad för de små :)

törstig

älskar att leka tomte :)

buuuus, han leker att han är en haj ;)

Nova visar upp sina "skrynkelfötter"

busig som vanligt då....

han rymmer från sin mamma :)

puss fia !

oxå törstig?
Innan de var dax att sova så skulle vi ju äta efterätt, blåbärsmilkshake.. MUMMSA!


otaktiskt att bada innan kanske?

gott var det iaf !


Nu har vi just sett en film å snart blir det att sova, så ont som jag haft i kroppen idag tror jag aldrig jag har haft, sen att man känner sig som en klump gör inte saken bättre.... men men det finns dom som har det värre, och jag vet ju att mitt förhoppningsvis är övergående och att jag får ut nått underbart av det :)

I morron e Stefan ledig å han tyckte att det var jag som var värd en sovmorron, "tack älskling"
ska bli såååå skööönt !!
Sen blir det väl å vara ute å hoppa i alla vattenpölar, för i ett svagt ögonblick så lovade jag nova det :D

2 kommentarer:

  1. Har sagt det förut men säger det igen: Önskar att alla barn skulle få ha det lika bra som era barn=) En hel familj som gör saker tillsammans, mycket kärlek o respekt <3

    SvaraRadera
  2. haha jag skulle ju bli tokig om vi inte aktiverade oss tillsammans, då skulle barnen bli tokiga å klättra på varran :D

    SvaraRadera