måndag 30 april 2012

Ser på vädret ....

... å man blir lagomt glad, +20 grader å strålande sol i söder... här i inlandet ska det vara typ +4 å blå samt mulet, mkt kul....
jaja

Idag e det valborgs, vi har ätit gott Stefan har jobbat hela dagen å Nova har varit en sväng å underhållit faster Åsa lite :)
Sen e jag lite små fundersam över att dom inte tänder brasan här förrän 20,30 .. hallå e det inte barnen som vill se det brinna? De flesta barn mellan 2-5 sover väl typ den tiden?
Visst om det hade funnits flera olika alternativ eller att dom hade haft nått annat "jippo" innan men som vanligt i tråkiga sorsele så händer det inte så mkt....

Tur man har famijn så man aldrig har tråkigt iaf ;)

Barnen sov som krattor natten till idag så det har varit en trött mamma med halsont å väldigt ont i kroppen, samt 2 extremt trötta barn som bara bråkat som har försökt få de att gå, 3 timmar så busade ju Nova hos Åsa men Melvin var inte snäll mot sin mamma han sov bara 1 timma...

NU ligger dom då i sängen å jag ska inte göra nått mer ikväll, förutom att dricka lite te å försöka kurera mig...
På onsdag bär det ju av till ske.å..å jag längtar sååååååååå mkt !!!!

Hoppas alla har en trevlig kväll, å var rädda om varandra :)


efter att ha tvättat bilen invändigt å utvändigt var vi värda en glass paus :)

bakar stoooora goooda chokladbollar :)

Melvin bygger en "ojja"

men det är inte så lätt....

för direkt man kryper in så rasar den....

hmm nu kanske....

det är nått som inte är riktigt bra....

sen leker dom doktor, å pappa e mkt sjuk !

även dockan är sjuk....

melvin kommer på att bilen fryser å måste ha filt...

men det var inte heller så lätt så man blev lite sur !

inviger våran inomhus grill :)

resultatet blev mkt gott :)

tjuvar lite av efterätten :)

muuuums !

Barnen älskar jordgubbar å gräddde :)

det gör även deras föräldrar :D

Nova äter som en fin dam, utan att kleta :)

Melvin däremot har grädde överallt !
Nova busar hos Åsa :) detta är då en "kuddbro" 
fick en fin vårbild av en vänn i söder, sådär ser det inte ut här förrän om ca 2 månader......
oj nu blev jag sugen på varma mackor med champinjon stuvning igen... tror det får bli några sånna då Stefan ska se på fotboll, jag måste ju trösta mig med nått då han e på dåligt humör :D

1 kommentar:

  1. Jag blir ju ännu mer sugen på er alla när jag ser dessa bilder! Ska bli så roligt att få hit er o visa hur fint vi bor nu=) Puss

    SvaraRadera