måndag 6 februari 2012

energin ...

.. dyker upp sisådär 1 gång/månad :) Idag var en sån dag....
När Melvin sov passade jag och Nova på att stryka gardiner ( på golvet) var ju nästan kul, sätta upp gardinerna. Nova hon bar dom för hon hade ätit dundunghonung å var stark :)
Sen så hann vi med att Måla,dammsuga,torka lite fönster och se på saltkråkan.
Då melvin vaknade skulle jag göra ett försök att rengöra ugnen.... gic väl sådär men renare blev det iaf :)
När kl var 15:15 så var det -21 grader ute så jag tänkte " vi går ut och skottar bort alla dom cm snö som har kommit för nu e det ju inte så kallt.. alla 3 hjälptes åt.
När vi kom in vid 16 så visade tempen på -27 inte konstigt det började kännas kallt, men barnen gnällde då inte, beror nog på alla klädlager jag byltade på, samt at dom sprang in i garaget titt som tätt för att hämta spadar,hinar,sparken m.m...

Sen blev det middag och som efterätt glass :)

Ikväll så har jag å Stefan sett en hyffsat bra film men som vanligt minns jag inte namnet......

Nu blir det iaf sova så man tar sig upp i morron, dagis för lillskruttan oj vad hon längtar, har nog inte varit så kul att sitta inne i 3 dagar då det varit över -40 grader ute......

Natti natti !

mysisar som bakar chokladbollar :)

gofika å livskvalite :)

fredagsmys, Nova matar lillebror ;)

såhär gör man .....

2 kommentarer:

  1. Ni är en riktig mysfamilj =) En sådan som alla barn skulle få ha förmånen att växa upp i <3

    SvaraRadera
  2. Ja vi har ju lärt oss av dom bästa <3

    SvaraRadera