måndag 19 december 2011

hubbabubba ....

.. vad tiden går fort !
jag hinner ju knappt med :D

I lördags var vi å åt jullunch hos Nettan, det var verkligen supermysigt !
barnen busade å levde rövare men kul hade dom :)

I söndags hade jag sovmorron sen blev det lite snöbus, godmat och familjemys :)

Idag har vi städat,pysslat,kört iväg med en massa sopor, handlat och fixat lite med julklappar :)

I morron så har jag lånat bort Nova hela eftermiddan så jag ska passa på att fixa iordning lite medans Melle sover...

Avslutar med en massa Nova citat så bra för då kommer man ihåg dom :)

Nova kommer intassandes till vårat sovrum å säger: Mamma får jag sova med dig?
Jag: Älskade barn klart du får, pappa sover uppe med Melvin så du får ligga på han sida :)
Nova: Mamma jag vill ligga på samma kudde som dig !
Jag: Kom då :)
Nova: Mamma jag älskar dig !


Nova blir jättearg på sin lillebror å utbrister: Du din dumma lilla.... elefantunge !
Melvin börjar gapskratta, så Nova blir ännu mer arg och säger : Du är en elefantunge med stora öron !
Hon har inte sett dumbo så vart hon fick det ifrån e för mig en gåta ;)


Nova: Mamma jag vet vem du är kär i !
Jag: Jasså vem då?
Nova: I pappa såklart, sen är du kär i mig och Melvin oxå!
Jag: Ja du ha så rätt så :) MEn vem är Nova kär i då?
Nova: INGEN !
Jag: jo nån, vem? "retas"
Nova: men mamma jag är inte kär, tycker bara att killar är snygga och snälla !


När vi står å ska packa ihop varorna som vi handlat säger Nova:
Mamma jag kan hjälpa dig med Mjölken för jag har ätit dundunhoning :)


JAg spriger omkring i affären för att leta efter de jag ska handla. Nova tittar på mig och säger: Mamma jag vill oxå leka kurragömma, för nu förstår jag inte vem det är du letar efter? Det är nog bättre om jag gömmer mig för då vet du att du ska leta efter mig :)

Nova: MAMMMMA!!!
Jag: Ja vad är det?
Nova: Melvin är i trappen !!!!
Jag: men Melle där får du inte vara !
Nova: Nej just det melle muck där får inte bäbisar vara. Jag är stor och få i trappen gå när jag vill :)


Lägg till bildtext

Nej nu e det dax för sängen :)
ta det lungt ute i julstressen, inget blir bättre för att man stressar.. det man inte hinner ommer ändå inte saknas......

1 kommentar: