måndag 17 oktober 2011

Nova hoppar ...

.. överallt som vanligt.
Plötsligt hamnar hon snett så hon ramlar på golvet. Hon blir sur och ledsen.
melvin springer då fram till sin storasyster å ger henne sin tutte.
Nova svarar: Tack Memin du är bäst ! Memin du är alltid bäst !
Så härligt att få se den syskonkärleken som finns mellan dem trotts deras låga ålder :)

Puss !

2 kärleksfulla syskon :)
Melvin har fått för sig att skaka på huvudetär det roligaste som finns, vad jag än säger till han så skakar han på huvudet å skrattar åt mig... hmmmmm

Nova har även hon kommit på nått nytt, att prata konstant,jämt,mkt och med vad som hellst :D
Några Nova citat:
" Nova springer iväg på toaletten mitt under middagen, undertiden pratar hon med nån. När hon kommer tillbaka frågar jag, vem pratade du med?
Nova: Men mamma jag pratade ju med elefanten.
Jag: Vilken elefant?
Nova: Den som bor i min mage såklart !

"Nova sitter på golvet och tittar på pippilångstrump, helt plötsligt säger hon. 
Nova: Mamma jag är starkare än pippi
Jag: jasså ?
Nova: Ja titta på mina armar jag har starka muskler, pippi har så småa armar !"

"igår skulle Stefan göra lite träningsövningar, jag skulle visa hur man gör.
Vi allihopa sätter oss på golvet, Jag börjar visa och Stefan börjar göra efter mig. Då säger Nova : Hejja pappa Hejja pappa!!
När vi är färdiga lägger hon sig ner på golvet där Sefan legat och säger
Nova: Jag blev så trött av att hejja, orkar inte träna vilar nog ist :)"

Nej nu är det dax att hitta på nått bus :) Ha en trevlig dag !

2 kommentarer:

  1. Hon är för skön lilla Nova =) Barn med stor fantasi o som förstår ironi redan i låg ålder har bra förutsättningar i livet! Sen att hon är smart också gör ju inte saken sämre ;) Goungarna är så snälla med varandra...som ni syskon alltid varit....när det verkligen gäller ...=)

    SvaraRadera
  2. Haha ja vissa gånger förstår man inte vart hon får allt ifrån :D
    Ja får man mkt kärlek så ger man mkt kärlek :)

    SvaraRadera