torsdag 28 juli 2011

Skellefteå...

.. Det har hänt så mkt dom dagarna vi har varit här så det enklaste sättet att beskriva det på är genom en massa bilder :)

I lördags pacade vi in oss i bilen och körde de 21 milen till Ske.å

Nova packade ner sig själv :)

Båda barnen somnade så fort bilen började rulla...

mysigt :)
När vi kommit fram så packade vi upp sen så bestämmde vi att Ida skulle bjuda mig på langos om jag skulle skjutsa upp dom till trästocks. Sagt och gjort. Jag mamma och Ida brassade upp dit för att äta lite + se Kusin lina dansa :)
Solen sken i ursviken då vi for... men innan vi kom hem igen hade himlen öppnat sig ....

3 snygga brudar påväg på galej ;9

... där vi träffade britta...

.. kusin Johan...

Linas dansgrupp... Movement...

.. lina närmast till höger :)

Såhär blöta var vi då vi kom hem :)

även sandra tittade förbi efter jobbet :)



Söndagen var en lugn dag med pizza,å mys :)

Nova myser med moffa

plockar vinbär..

även Melvin tyckte om vinbär  :)

På måndagen så tittade Lina,Kim och Molly förbi ett tag och åt lunch med oss :)
Sen till Middag så kom Samuel och Britta och Efter det blev det discgolf för första gången på 2 år :)

discgolf...

Molly och Melvin...

molly leker tittut :)

lina

Sandra var oxå med å spelade....... Även lilla ida följde med fast hos stod bara bakom videokameran :)

Samuel och britta

å vart tog den discen vägen??
Tisdagen bestod av ett besök uppe på solbacken sen så for vi till "gammo" för att hämta upp hundarna och där blev vi bjudna på plättar :)
Även denna kväll blev det discgolf.. fast 2 st ballade ur och vågade inte följa med... Jag gjorde nog min bästa runda någonsin denna kväll... 81 kast på 18 hål :)

Glada Nova :)

Myser i gammfaffas säng :)

mysisarna !

Självklart måste man ge en hejdåkram !

melvin fick lite ögonbryn... han ville ju oxå vara sminkad som storasyster Nova och moster ida... eller???
onsdagen började med en lång skön välbehövlig sovmorron för min del, sen satt jag ute i solen ca 30 min innan jag var tvungen att packa iorning för turen upp till gammmormor :)
Till middag hade vi grillgäster och kvällen avrundades med en kortkväll :)


2 snälla barn hos gamommo

nova hittade godisskålen :)

.. och en nallebjörn ...

här visar hon nått intressant :)

var verkligen följa john....

oj vad mysigt :)

Nova ville oxå vila lite...

gott med fika !

en nöjd nova !

här rymmer Nova med de stora tjejjerna!

Sven och Mia.. 2 nära vänner till familjen 1

Melvin älskar att spela fotbll !

Gott med mat :)
Idag Torsdag så packar vi ihop våra saker och styr kosan vidare till luleå där vi ska spendera några dagar kommer säkert oxå bli supertrevligt...
Fast först ska vi packa in oss i bilen och bege oss till LEOS så barnen får leka av sig lite innan.. ska möta upp kim och Molly där....

hoppas att ni alla har en lika trevlig sommar/semester som vi :)

1 kommentar:

  1. Har verkligen varit härliga dagar och underbart att ha er här !! Kommer sakna er alla så mycket men måste även erkänna att jag nog behöver några lugna dagar att återhämta mig på ;)

    SvaraRadera