onsdag 25 maj 2011

Jag borde ....

... Sova riktigt gott i natt !

Då vi var less på att sitta inne å inte ha nått att göra pågrund av det "dåliga" vädret. (Jaja det finns inget dåligt väder men inte kul att ha 2 små troll ute i blåsten samt ösregn... så e det bara !)
Så drog vi ihop lite mammor/barn för att luncha och snacka av oss lite på cafeet. Så vi prommenersade dit just före 11. Var riktigt trevligt att träffa flera som man inte träffat på länge :)
När vi blivit mätta och barnen hade fått äta en massa majs så var klockan ca 13.15. Då var det dax för de små trollen att sova, så jag och Linda kunde få gymma i fred :)
Blev ett axelpass.. ajaj idag brände det verkligen i "musklerna"
Sen skulle hon nödvändigt vis avsluta med "plankan" ajajaj.. men jag klarade det :)
När vi tränat färdigt efter ca 1 timma så sov fortfarande barnen, så vi bara njöt lite av lugnet....
När nova började vakna så tog vi vårt pick och pack å började gå hemmåt.
påväg hem så sitter nova snällt i vagnen sen plötsligt säger hon 
Nova: Titta ett A
jag undrar vad hon fick för sig, men kollar bakåt och där är det ju en AAA brunn :D
Söt tjejjen....
Sen när vi kommit hem så var det lite bus å cykling ute på gården som gällde, vi var ju tvungen att möta upp Stefan sen oxå.. Nova älskar det :)

Melvin passar på att äta lite stenar när mamma har fullt upp med att ta kort :D

nova tyckte att musse skulle sitta i trädet

Nova ville oxå krama trädet :)

här skulle jag ta kort på musse och hennes nagellack.. fast hon kom med på ett hörn oxå ;)

ligger å leker :D


Då blev det middag, sen så for vi ut med cyklarna en sväng med linda, var riktigt skönt att vara ute trotts att det såg mörkt ut på betesvägen då solen lyste på varggatan :D

Sen var det bara in å fixa lite kvällis, och lägga barnen.

jag for iväg å simmade när dem låg i sängen. 65 rundor ala 16,nånging blev det idag... men kan ju säga att mina axlar är helt slutkörda :)

Nu har jag kommit hem å ska plocka undan å packa lite inför i morron då det blir full rulle igen :)

måste bara berätta en sak som gör att mammahjärtat slår lite snabbare.. för "skryta" får man faktiskt i sin egna blogg så det så :D
Vi satt å väntade på maten och som vanligt så kan ju inte nova vara tyst. hon frågar vem alla är och hon berättar för mig att Nova kostar 3 pengar, sen så hinner hon med att sjunga lite oxå.
en som satt i bordet bredvid oss och väntade på sin mat säger till mig då hon går förbi 
Någon: vilken söt tjej du har
Jag: tack så mkt :)
någon : hur gammal är hon ??
jag: 2 år
Nova: nåa 2 år !
Någon: oj hon är verkligen jätteduktig på att prata för att vara så liten.
Nova: nåa stor flicka... memin liten
jag: haha nova ja du är stor, och till någon svarade jag att hon aldrig var tyst.

min söta lila skrutta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar