onsdag 30 mars 2011

på cafeet...

.. Har vi tillbringat dagen.
Varit riktigt trevligt, med bus, mat och trevligt sällskap :)
Skönt väder för promenad var det oxå ... att jag dessutom fick Nova att somna påvägen dit var pricken över I:et ;)
Nu har även Lina och Molly farit hem :/ blev lite tomt och Nova gick upp å ropade på molly men inget svar :/
Haha Lina glömde dock en hel påse här med bla mollys mat och chips :) Maten får melvin och chipsen tar stefan ;)
Nu är middagen intagen, Nova, Melvin och Stefan busar inne i sovrummet snart är det bara å ta tag i läggningen... Melvin får nog lägga sig lite senare idag då jag var tvungen å väckan han 17,30.... han har endel sömn att ta igen eftersom att hans nätter innehåller väldigt lite sömn... hoppas bara att det vänder snart igen.... bara han slapp denna nattliga hosta !


Melvin undrar vad storasyster gör då hon låtsas sova :)
Måste bara bjuda på ett litet Nova "säger" oxå :)
Stefan: Pappa måste få en puss
Nova: NEEEJ
Stefan: Jo bara en liiten. 
 han går fram å försöker ge henne en puss.
Nova puttar bort han sen säger hon.
Nova: Pussa mamma istället pappa

Haha dom lär sig fort de små :)

Nu ska jag gå och sätta igång en tvättmaskin... lär ju  få hjälp av 2 små duktiga barn :)


tuff brud i tvättkorgen ;)


Melvin vill hjälpa till.... och undrar vad som snurrar

Duktiga :)

Vad spännande :)


tjiing !


2 kommentarer:

  1. Kul att ses idag :)
    Fick också "hjälp" när jag skulle tvätta. Jag plockade i, de plockade ur.... Och tyvärr måste toadörren hållas stängd, för min moderna tvättmaskin har för enkla vred. Och ingen barnspärr... Inte bara en gång de bytt program mitt i... *suck*

    SvaraRadera
  2. detsamma :) Å även i morron ;)
    Haha här brukar nova stoppa in så jag måste plocka ur å "börja om" för hon har inte riktigt lärt sig färger ;) Jag har sagt åt nova att hon inte får vara vid tvättmaskin utan mig, för min har tutch knappar så hon behöver bara röra så ändras programmet...å grader å jag allt :D men kul dom vill hjälpa till iaf :)

    SvaraRadera